Kinderbijslagfondsen Securex en Acerta lanceren Infino, dé partner van gezinnen

Donderdag 21 december 2017 — Acerta en Securex maken zich klaar voor de regionalisering van de kinderbijslag. Ze slaan de handen in elkaar en brengen hun kinderbijslagfondsen samen in een nieuwe structuur: Infino. Dit nieuwe bedrijf krijgt een eigen gezicht en een eigen verhaal. Infino wil dé partner zijn van gezinnen, een merk dat families begrijpt.

Naar een nieuwe organisatie van de kinderbijslag in België

Sinds de zesde staatshervorming is de kinderbijslag een regionale bevoegdheid. Ze verschuift dus van het federale niveau naar het Vlaams, Waals en Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De kinderbijslagfondsen van Securex en Acerta reageerden op die ontwikkeling door samen in zee te gaan. Een belangrijke strategische keuze, want vanaf 2019 zullen de gezinnen zelf kunnen kiezen bij welk kinderbijslagfonds ze zich aansluiten – in plaats van de werkgever.

Vandaag lanceren de beide kinderbijslagfondsen hun nieuwe gemeenschappelijke merknaam: Infino. Infino is actief in alle regio’s en staat vandaag in voor de uitbetaling van kinderbijslag aan 500.000 kinderen.

Infino, partner van gezinnen

Infino komt van het Franse ‘Infini’, wat oneindig en grenzeloos betekent. Onze naam bevat met de klanken van het Engelse 'infant' (zuigeling) en het Franse 'enfant' (kind) ook een dubbele verwijzing naar baby's en kinderen. Dat is geen toeval, want het is vooral voor de toekomst van kinderen en jongeren, dat we ons inzetten.

Kathleen Vandenberghe, Algemeen Directeur: “We willen een sterke en performante partner zijn van de overheid en de gezinnen in de drie regio’s. We wensen ook een duurzame toekomst en werkgelegenheid te behouden voor onze medewerkers. Door samen te werken en opgedane expertise en kennis te valoriseren, verhogen we onze duurzaamheid en kunnen we tegelijk synergievoordelen realiseren. Bij Infino begrijpen we families, hun behoeften en ambities. Het kinderbijslagfonds Infino biedt diensten aan die kaderen binnen het gezinsbeleid, op maat van de praktische, emotionele, educatieve en sociale noden van gezinnen en kinderen.”

Cijfers 31/12/2016

Vlaanderen